User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2020-02-14

Guds närvaro

När som helst under dagen eller natten kan vi söka kontakt med Jesus. Han väntar
alltid på att vi skall ta kontakt. Vilken underbar nådegåva. Man behöver varken
telefon eller e-post, endast en viskning. 

Frihet

Herre, ge mig nåden att hålla mig borta från detta livets övermått. Låt mig inte gripas av längtan efter rikedom. Låt mitt hjärta och mitt sinne förbli fria att tjäna dig.

Medvetande

Jag frågar mig hur jag känner mig på djupet idag. Är jag speciellt trött, stressad eller ur form?  Kan jag släppa det som eventuellt stör mig?

Guds ord

Luk 10:1-9

Därefter utsåg Herren ytterligare sjuttiotvå och sände dem före sig två och två till varje stad och plats dit han själv ämnade sig. Han sade till dem: ”Skörden är stor men arbetarna få. Be därför skördens herre att han sänder ut arbetare till sin skörd. Gå, jag skickar er som lamm in bland vargar. Ta inte med er några pengar, någon påse eller några sandaler, och stanna inte på er väg för att hälsa. När ni kommer in i ett hus, så säg först: Frid över detta hus. Och om där bor en fridens man skall den frid ni kommer med bli kvar hos honom; annars skall den vända tillbaka till er. Stanna sedan i det huset och ät och drick vad som bjuds; arbetaren är värd sin lön. Flytta inte från hus till hus. Och när ni kommer till en stad där man tar emot er, ät då det som sätts fram, bota de sjuka som finns där och säg till folket: Guds rike är snart hos er.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Om jag försöker placera mig själv in i detta evangelieavsnitt, kan jag finna, att jag är en av de ”sjuttiotvå andra”. Jag är en av Jesus följeslagare och lyssnar och ser mig omkring när jag antar utmaningen i denna scen. Jag sänds ut, utan några tillhörigheter och med bara en klar vision, mina unika inre gåvor och ett öppet hjärta.
  • I många världsdelar kan jag vara som ett “lamm ibland vargar.” Uttrycket för min tro är att helt enkelt säga, ”frid över detta hus.” Jag önskar att få bota splittringens sår bland människorna. Jag kan heller inte ge upp denna vision om ”konungadömet”, om jag vill bli kvar i denna evangeliescen bland dessa ”sjuttiotvå andra”.

Samtal

Jesus, Du tog alltid emot de små barnen när Du vandrade på vår jord. Ge mig ett barns förtröstan på Dig. Hjälp mig att bli övertygad om att Du aldrig kommer att överge mig.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med