User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2020-01-12

Guds närvaro

Ju mer vi söker Jesus, desto bättre kan vi känna hans närvaro. Dag efter dag drar han oss närmare  sitt kärleksfulla hjärta.

Frihet

Herre, du skapade mig till ett liv i frihet. Må din helige ande leda mig så att jag hängivet kan följa dig. Väck i mitt hjärta en önskan att lära känna och älska dig allt mer för varje dag.

Medvetande

Eftersom jag vet att Herren älskar mig villkorslöst, kan jag kosta på mig att vara uppriktig angående mina känslor. Jag berättar öppet om mina känslor för Herren.

Guds ord

Matt 3:13-17

Sedan kom Jesus från Galiléen till Johannes vid Jordan för att döpas av honom. Men Johannes ville hindra honom och sade: ”Det är jag som behöver döpas av dig, och nu kommer du till mig.” Jesus svarade: ”Låt det ske. Det är så vi skall uppfylla allt som hör till rättfärdigheten.” Då lät han det ske. När Jesus hade blivit döpt steg han genast upp ur vattnet. Himlen öppnade sig, och han såg Guds ande komma ner som en duva och sänka sig över honom. Och en röst från himlen sade: ”Detta är min älskade son, han är min utvalde.”

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Det här är en av de tre gånger som Fadern talar till oss i evangeliet. Här är det för att framhäva att Jesus är hans älskade Son och den som han innerligt älskar. Under det första årtusendet kom detta att bli det sätt som de kristna såg sig själva, särskilt när de insåg betydelsen av Jesu ord, ”Liksom Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek” (Joh 15:10).
  • Om du andäktigt vill meditera över det, så var stilla en stund medan du slappnar av. Lyssna sedan på när Fadern några gånger kallar dig sin älskade och när du har njutit av hans ord så säg honom hur du upplever det.

Samtal

Jesus, Du tog alltid emot de små barnen när Du vandrade på vår jord. Ge mig ett barns förtröstan på Dig. Hjälp mig att bli övertygad om att Du aldrig kommer att överge mig.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med