User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2019-03-16

Guds närvaro

"Var stilla och begrunda att jag är Gud." Herre,Dina ord leder oss till Din närvaros frid och väldighet.

Frihet

Herre, du gav mig frihetens värdefulla gåva. Herre, hjälp mig att bli fri från varje form av rasism och intolerans. Herre, påminn mig om att vi alla har samma värde i dina kärleksfulla ögon.

Medvetande

Var i mitt liv finner jag hopp, uppmuntran och utveckling? När jag ser tillbaka på de senaste månaderna, kanske jag kan se vilka handlingar eller tillfällen som har burit rik frukt. Om jag lägger märke till sådana områden i mitt liv, bestämmer jag mig för att ge både mer tid och utrymme till dem i framtiden.

Guds ord

Matt 5:43-48

Ni har hört att det blev sagt: Du skall älska din nästa och hata din fiende. Men jag säger er: älska era fiender och be för dem som förföljer er; då blir ni er himmelske faders söner. Ty han låter sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. Om ni älskar dem som älskar er, skall ni då ha lön för det? Gör inte tullindrivarna likadant? Och om ni hälsar vänligt på era bröder och bara på dem, gör ni då något märkvärdigt? Gör inte hedningarna likadant? Var fullkomliga, så som er fader i himlen är fullkomlig.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • När jag tänker på dem vars kärlek jag återgäldar, tackar jag Gud för dem och för de välsignelser som vi delar. När jag ber för dem som skänker välsignelser i mitt liv, ber jag också, att jag kan inkludera andra i en vidare cirkel av barmhärtighet. Om det förefaller alltför ambitiöst att vara som Gud, tänker jag på att det är vad Jesus vill av mig. Han kallar mig till fullheten i livet.

Samtal

Vilka känslor väcks inom mig när jag ber och begrundar Guds ord? Jag föreställer mig att Jesus själv befinner sig nära mig och jag öppnar mitt hjärta för honom.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med