User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2019-01-24

Guds närvaro

Kära Herre, när jag idag kommer till Dig fyll mitt hjärta och hela min varelse med undret av Din närvaro.

Frihet

Det är så lätt att fångas av livets rikedomar. Hjälp mig, Herre, att bli fri från habegär och själviskhet.
Påminn mig om att det bästa i livet är gratis. Kärlek, skratt, omsorg och delaktighet.

Medvetande

Jag lever i ett nät av relationer - till naturen, till människor och till Gud. Några har trasslat till sig eller brustit: Jag kanske känner ånger, vrede, besvikelse. Jag ber om att kunna acceptera och förlåta.

Guds ord

Mark 3:7-12

Jesus drog sig undan mot sjön tillsammans med sina lärjungar. En massa människor från Galiléen följde med, men också från Judéen, Jerusalem och Idumeen och från andra sidan Jordan och från trakten kring Tyros och Sidon kom människor i massor till honom när de hörde talas om allt han gjorde. Han sade åt sina lärjungar att ha en båt till reds, så att han slapp bli trängd av folkmassan. Han hade botat många, och nu kom alla som led av någon plåga och trängde sig på honom för att få röra vid honom. Och när de orena andarna såg honom föll de ner för honom och ropade: "Du är Guds son." Men han förbjöd dem strängt att avslöja vem han var.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Denna plats vid sjöstranden ligger långt bort från synagogorna där Jesus mötte passivt motstånd från de skriftlärda. Jesus kände sig tillfreds i det öppna landskapet, nära sjöstranden, kullarna, himlen och utan skydd mot de institutionella barriärerna. Människorna strålade samman från oväntat håll för att bli botade och ta del av det glada budskapet.
  • Herre, också jag kommer till dig för att bli botad och få höra det glada budskapet. Ingen plats är för långt borta för att vi skall kunna komma till dig.

Samtal

Jesus, Du talar till mig genom evangeliets ord. Låt mig idag få besvara Din kallelse. Lär mig se att Du verkar i mitt dagliga liv.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med