User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2018-11-12

Guds närvaro

Ju mer vi söker Jesus, desto bättre kan vi känna hans närvaro. Dag efter dag drar han oss närmare  sitt kärleksfulla hjärta.

Frihet

Herre, du gav mig livet och frihetens gåva. Tack vare din kärlek finns jag till i den här världen. Låt mig aldrig ta livets gåva för given. Låt mig alltid respektera andra människors rätt till liv.

Medvetande

Fyll mitt hjärta med tacksamhet för alla de gånger Du har visat mig Din kärlek genom andra människors hjälp och omsorg.

Guds ord

Luk 17:1-6

Jesus sade till sina lärjungar: "Det är oundvikligt att förförelserna kommer, men ve den genom vilken de kommer. Det vore bättre för honom att ha sänkts i havet med en kvarnsten om halsen än att kunna förleda en enda av dessa små. Ta er i akt! Om din broder gör orätt, så tillrättavisa honom, och om han ångrar sig, så förlåt honom. Även om han gör orätt mot dig sju gånger om dagen och sju gånger kommer tillbaka och säger: Jag ångrar mig, så skall du förlåta honom."

Apostlarna sade till Herren: "Ge oss större tro." Herren svarade: "Om ni hade tro så stor som ett senapskorn skulle ni kunna säga till mullbärsträdet där: Dra upp dig själv med rötterna och plantera dig i havet! Och det skulle lyda er.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • De hårda orden om förföljelser påminner oss om de mycket smärtsamma erfarenheterna om barnutnyttjande som har orsakat och fortfarande förorsakar så mycket skada inom Kyrkan och samhället. Vi ber om förlåtelse och ånger samt att människorna och deras syndfulla strukturer blir botade.
  • ´Herre, ge oss en större tro´. Vilken vacker bön, som kan följa oss genom hela vårt liv. Jesus svar ger oss tröst. Bara en mycket liten tro räcker och den kommer att leda till underverk. Ändå tenderar vi att oroa oss alltför mycket över hur stark och djup vår tro är. Tack Herre för trons stora gåva.

Samtal

Hur har Guds ord berört mig? Förblev jag oberörd? Tröstade det mig eller fick det mig att handla på ett nytt sätt? Jag föreställer mig att Jesus står eller sitter bredvid mig. Jag vänder mig mot honom och delar mina känslor med honom.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med