User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2018-07-13

Guds närvaro

När som helst under dagen eller natten kan vi söka kontakt med Jesus. Han väntar
alltid på att vi skall ta kontakt. Vilken underbar nådegåva. Man behöver varken
telefon eller e-post, endast en viskning. 

Frihet

Herre, Du skapade mig för att leva i frihet. För det mesta tar jag den gåvan för given. Hjälp mig att leva i den frihet Du tänkt dig, med ett bekymmerslöst hjärta och i orubblig förtröstan på dig.

Medvetande

Den här stunden riktar jag all min uppmärksamhet mot Dig. Jag lägger mina sysslor och bekymmer åt sidan. Din närvaro, Herre, skänker mig vila och vederkvickelse.

Guds ord

Matt 10:16-23

Jesus sade: "Jag skickar er som får in bland vargar. Var därför kloka som ormar och oskyldiga som duvor. Akta er för människorna. De skall utlämna er åt domstolar, och de skall piska er i sina synagogor. Och ni kommer att ställas inför ståthållare och kungar för min skull och stå som vittnen inför dem och hedningarna. Men när man utlämnar er, bekymra er då inte för hur ni skall tala eller vad ni skall säga. Ty i det ögonblicket kommer det ni skall säga att läggas i er mun, och det är inte ni som talar, utan er faders ande talar genom er. Broder skall skicka broder i döden, och en far sitt barn. Barn skall göra uppror mot sina föräldrar och bringa dem om livet. Ni skall bli hatade av alla för mitt namns skull. Men den som håller ut till slutet skall bli räddad. Om man förföljer er i den ena staden, så fly till nästa. Sannerligen, ni hinner inte till alla städer i Israel förrän Människosonen kommer".

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Att överlämna sig till Jesus innebär ett långsiktigt åtagande. Under svåra tider kommer hans hjälp att finnas och våra övertygelser om honom kan komma att leda till konflikter även med våra närmaste. Vi jämförs med får, som även finner sin väg bland vargar om de följer sin herde. Vi riktar våra ögon mot Herren, som leder vår väg.
  • För att kunna engagera sig i den här läsningen på ett andäktigt sätt så tala om några av de svårigheter du upplever när du gör ditt bästa och tala med Jesus om dem. Lägg märke till hur han uppskattar och är tacksam för att du gör ditt bästa. Tala om för honom hur du känner för att han är så. Troligen kommer en del av dig att uppskatta det medan en annan sätter sig emot det.

Samtal

Jesus, Du tog alltid emot de små barnen när Du vandrade på vår jord. Ge mig ett barns förtröstan på Dig. Hjälp mig att bli övertygad om att Du aldrig kommer att överge mig.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med