User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2018-07-11

Guds närvaro

Käre Jesus, idag vill jag ta kontakt med dig på ett speciellt sätt. För det mesta ber jag dig om något.
Idag vill jag bara vara i Din närhet. Låt mitt hjärta besvara Din kärlek.

Frihet

Det är så lätt att fångas av livets rikedomar. Hjälp mig, Herre, att bli fri från habegär och själviskhet.
Påminn mig om att det bästa i livet är gratis. Kärlek, skratt, omsorg och delaktighet.

Medvetande

I närvaron av min kärleksfulle skapare undersöker jag uppriktigt de känslor jag haft under dagen med alla dess höjdpunkter, svackor och liknöjdhet. Kan jag se var Herren har varit närvarande?

Guds ord

Matt 10:1-7

Jesus kallade till sig sina tolv lärjungar och gav dem makt över orena andar, så att de kunde driva ut dem och bota alla slags sjukdomar och krämpor. Detta är namnen på de tolv apostlarna: först Simon, som kallas Petrus, vidare hans bror Andreas, Jakob, Sebedaios son, och hans bror Johannes, Filippos och Bartolomaios, Tomas och tullindrivaren Matteus, Jakob, Alfaios son, och Taddaios, Simon Kananaios och Judas Iskariot, han som förrådde honom. Dessa tolv sände Jesus ut, och han befallde dem: "Ta inte vägen till hedningarna och gå inte in i någon samarisk stad. Gå i stället till de förlorade fåren i Israels folk. Förkunna på er väg att himmelriket är nära.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • I det här evangelieavsnittet kallar Jesus tolv människor som han vill vara med och sedan dela det som han vill göra med dem. Även om alla känner till hans uppmaning att tro på det Glada Budskapet, så kommer det till var och en av oss på ett unikt sätt.
  • Lyssna när han kallar dig att vara med honom och sedan sänder ut dig för att dela det Glada Budskapet på ett sätt som bara du kan. Han vill också att du inser, att han kallar dig att arbeta med honom på ett sätt som bara han kan.

Samtal

Ibland funderar jag på vad jag skulle säga om jag mötte Dig personligen, Herre. Jag tror att jag skulle säga "Tack, Herre" för att Du alltid är nära mig. Jag vet säkert att Du ibland har burit mig, Herre, och att det då var genom din styrka jag kunde komma igenom de svåra stunderna i mitt liv.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med