User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2018-06-16

Guds närvaro

Kära Herre, när jag idag kommer till Dig fyll mitt hjärta och hela min varelse med undret av Din närvaro.

Frihet

Herre, du gav mig frihetens värdefulla gåva. Herre, hjälp mig att bli fri från varje form av rasism och intolerans. Herre, påminn mig om att vi alla har samma värde i dina kärleksfulla ögon.

Medvetande

Jag blir medveten om att jag står inför Herren. Jag tar min tillflykt till hans kärleksfulla hjärta. Han är min styrka när jag är svag. Han är min tröstare i svåra stunder.

Guds ord

Matt 5:33-37

Jesus sade till folkmängden: "Ni har också hört att det blev sagt till fäderna: Du skall inte svära falskt och: Du skall hålla vad du har svurit inför Herren. Men jag säger er: ni skall inte svära någon ed alls. Inte vid himlen, ty den är Guds tron; inte vid jorden, ty den är pallen under hans fötter; inte vid Jerusalem, ty det är den store konungens stad. Inte heller skall du svära vid ditt huvud, ty du kan inte göra ett enda hårstrå vitt eller svart. Vad ni säger skall vara ja eller nej. Allt därutöver kommer från det onda.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Jesus vill att hans följeslagare skall hålla sitt ord.
  • Om du gör det som du säger, finns det ingen anledning att säga t.ex. ´att lova något vid din moders grav´.
  • Personlig integritet har blivit något som alltmer krävs av vår ledare. När du inte själv bryter mot några regler, kan du klarare se vad som är rätt och fel och du får mod att agera mot det på din arbetsplats, t.ex.
  • En chilensk kyrkoförsamling skrev följande om Saligprisningarna, ”lyckliga är de renhjärtade, inte de som handlar som om de vore änglar, utan de vars liv är transparanta, för de skall se Gud.”

Samtal

Jesus, Du tog alltid emot de små barnen när Du vandrade på vår jord. Ge mig ett barns förtröstan på Dig. Hjälp mig att bli övertygad om att Du aldrig kommer att överge mig.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med