User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2018-06-14

Guds närvaro

När som helst under dagen eller natten kan vi söka kontakt med Jesus. Han väntar alltid på att vi skall ta kontakt. Vilken underbar nådegåva. Man behöver varken telefon eller e-post, endast en viskning.

Frihet

Av Guds nåd föddes jag för att leva i frihet. Fri att njuta av allt det goda Han skapade åt mig. Käre Herre, hjälp mig att leva enligt din plan, i orubblig förtröstan på din kärleksfulla omsorg.

Medvetande

Hur har jag det idag? Hur är min relation till Gud? Till andra? Har jag någonting att vara tacksam över? Då tackar jag. Är det någonting jag inte är nöjd med? Då ber jag om förlåtelse.

Guds ord

Matt 5:20-26

Jesus sade: "Jag säger er att om inte er rättfärdighet överträffar de skriftlärdas och fariséernas, så kommer ni inte in i himmelriket.

Ni har hört att det blev sagt till fäderna: Du skall inte dräpa; den som dräper undgår inte sin dom. Men jag säger er: den som blir vred på sin broder undgår inte sin dom, och den som okvädar sin broder undgår inte att ställas inför rådet, och den som förbannar honom undgår inte helvetets eld. Om du bär fram din gåva till offeraltaret och där kommer ihåg att din broder har något otalt med dig, så låt din gåva ligga framför altaret och gå först och försona dig med honom; kom sedan tillbaka och bär fram din gåva. Skynda dig att komma överens med din motpart medan ni ännu är på väg, så att han inte överlämnar dig åt domaren och domaren lämnar dig åt vakten och du sätts i fängelse. Sannerligen, du slipper inte ut förrän du har betalt till sista öret".

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • Jesus vill inte att vi skall bli arga eller förolämpa varandra.
  • Lägg märke till hur vi behandlar varandra och sök framförallt att försona er med varandra.

Samtal

Samtal fordrar både att man talar och lyssnar. När jag talar till Jesus bör jag också bli stilla och lyssna. Jag föreställer mig hans ögon fyllda av ömhet och hans kärleksfulla leende när han betraktar mig. Jag kan vara fullständigt uppriktig mot Jesus, när jag berättar för honom om mina bekymmer och problem. Jag öppnar mitt hjärta för honom, när jag delar med mig av min rädsla och mina tvivel. Jag ber honom att helt och fullt ta hand om mig, att jag helt kan få överlåta mig i hans händer, övertygad om att han vet vad som är bäst för mig.

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande, nu och alltid och i evigheters evighet. 

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med