User Settings

  • Background
  • Fade speed
  • Music
  • Text size
Choose a backgound theme.
Choose the speed the daily prayer fades between stages.
Choose music to play during the daily prayer.
Choose the size of the text for your daily prayer.

Daglig bön - 2017-09-14

Guds närvaro

Kära Herre, när jag idag kommer till Dig fyll mitt hjärta och hela min varelse med undret av Din närvaro.

Frihet

Herre, du gav mig frihetens värdefulla gåva. Herre, hjälp mig att bli fri från varje form av rasism och intolerans. Herre, påminn mig om att vi alla har samma värde i dina kärleksfulla ögon.

Medvetande

Hur känner jag mig egentligen? Lätt om hjärtat? Tungsint? Jag kanske känner mig tillfreds, lycklig över att vara här. Jag kan även vara frustrerad, orolig eller arg. Jag erkänner hur jag verkligen känner mig. Det är mitt verkliga jag som Herren älskar.

Guds ord

Joh 3:13-17

Jesus sade: "Ingen har stigit upp till himlen utom den som stigit ner från himlen: Människosonen. Liksom Mose hängde upp ormen i öknen, så måste Människosonen upphöjas för att var och en som tror på honom skall ha evigt liv. Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv. Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom.

Några tankar om dagens bibelord

Active
Default
  • I vår hänförelse över Korset ligger den grundläggande paradoxen om vår tro på Jesus Kristus. På något sätt tror vi att Jesu lidande gav oss frälsning och att vi är kallade att uttrycka denna tro genom att förena vårt eget lidande med hans. Jag tror att genom att göra detta räddas mitt lidande från meningslöshet och främjar världens frälsning från lidandet.
  • I förundran ser jag djupet i Guds visdom och barmhärtighet. Jag dyrkar den korsfäste Jesus och ber om en djupare känsla av tacksamhet inför detta mysterium.

Samtal

Börja tala med Jesus om det bibeltext du just läst. Vilken del av den slår an en sträng inom dig Kanske något som en vän har berättat eller en historia jag nyligen hört dyker upp i ditt medvetande. Om det är så, får du då hjälp att se det som bibeltexten försöker säga dig i nytt ljus?

Sammanfattning

Ära vare Fadern och Sonen och den heliga Ande,

nu och alltid och i evigheters evighet.

Amen.

More Sacred Space

Att be

Reflecting

I kontakt med